Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences | TigerDroppings.com
Posted by
Message
m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences

XPS3-0 = Circle Dot
XPS3-1 = DOT only
XPS3-2 = Circle Dot, and lower dot

I understand how the two dot system works in terms of helping target an object further out etc... What I want to find is some friendly opinions/experience of whether or not the circle itself feels obstructive.

My gut instinct tells me to get just the DOT only, no circle dot. And, my brain tells me to get the double dot system for a longer shot, and just get used to the circle. It seems like SUCH a distraction though, and I can't dig up anyone talking about this. Thoughts?
This post was edited on 3/7 at 12:43 pm



brass2mouth
LSU Fan
Member since Jul 2007
14102 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

My gut instinct tells me to get an Aimpoint instead


BLAKE W
LSU Fan
Baton Rouge
Member since Oct 2007
802 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
frick aimpoint, get the eotech


m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

My gut instinct tells me to get an Aimpoint instead




I was convinced for about 2 months that I wanted an aimpoint micro t... but, i am totally off that and in favor of the eotech now for field of vision and quicker target acquisition. i think i'll deal with the "shitty" battery life of 6 months and carry a spare or two if shtf.


Replies (0)
Replies (0)
m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
btw, y'all that are pissed at eachother for the scope they purchased, do y'all have enough experience with either of your scopes to chime in on my question?


brass2mouth
LSU Fan
Member since Jul 2007
14102 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

btw, y'all that are pissed at eachother for the scope they purchased, do y'all have enough experience with either of your scopes to chime in on my question?



A couple of guys in my unit in Iraq had EOTechs, and they seemed to be ok other than the battery issues honestly.

I always had an Aimpoint or a Trijicon, so thats what I'm sticking with.


Replies (0)
Replies (0)
olgoi khorkhoi
Bucknell Fan
priapism survivor
Member since May 2011
3376 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
I've had and used both Eotech and Aimpoint a good bit and much prefer Aimpoint because of the battery life. I am a forgetful mofo and I get 5 years always on vs a week or two with the eotech. I don't notice much diff in field of view.

That wasn't your question though. Yes the circle was too obstructive for me. The single dot is good for someone with average eyesight out to 200 yards or so. If you're shooting farther than that, you need a scope.

Personally, if I didn't want an aimpoint for whatever reason, I'd go with a Trijicon RMR with the protective hood and skip the Eotech altogether. It's lightweight, great field of view, rugged and like the Aimpoint, you can leave it on for a couple years.


m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

Yes the circle was too obstructive for me.


DOH! well, that puts me down to the one they have without the circle. at least they offer it, i just wish there was a model with two dots, no circle.

i'll check into that trijicon RMR, but i bet that'll be more than i wanna spend. no magnification on it, right? pure red dot?

btw, that's super helpful. thx. i just can't imagine not being frustrated with that damn circle.
This post was edited on 3/7 at 3:03 pm


brass2mouth
LSU Fan
Member since Jul 2007
14102 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

i'll check into that trijicon RMR, but i bet that'll be more than i wanna spend. no magnification on it, right? pure red dot?


Think they're about $350-400...no magnification, just a dot.


Replies (0)
Replies (0)
Soul Gleaux
LSU Fan
Baton Rouge
Member since Sep 2012
2570 posts
Online

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
quote:

btw, y'all that are pissed at eachother for the scope they purchased, do y'all have enough experience with either of your scopes to chime in on my question?

Always hate when i get the rifle with the eotech when playing call of duty.


m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
coincidentally, i do too. lol... but i'm not going pure reflex sight like i set up on my ACR in that game.

the reflex stuff is super lightweight housing from what i gather, and i want one that can take an arse beating.


Replies (0)
Replies (0)
Grunt Actual
LSU Fan
Member since Mar 2012
1572 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
I've used both eotechs and aimpoints a good amount and can tell you I prefer the aimpoints

Field of view be damned. Its a red dot sight both your eyes should be open regardless. When I'm looking through the optic I just see a floating dot not a tube with a dot inside.

Also keep in mind eotechs get fuzzy when you throw a magnifier behind them whereas aimpoints do not.



If you're dead set on an eotech forget about the 2 dot reticle you should be able to make holds without an indicator plus anything over 300m is not gonna be a science with an eotech. The 2 dots just distract IMO.


m2pro
Alabama Fan
Member since Nov 2008
19291 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
awesome post. thx! i'll take that into consideration. how bad does the fuzzy effect get? i wasn't really considering the magnifier anyway, but now that it seems like i can't do it... makes me wonder if i ought consider that.

after all, i'm going xps3 (right now) because it's NV compatible and may hit the lottery eventually.


Grunt Actual
LSU Fan
Member since Mar 2012
1572 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
It's definitely enough to make it difficult to "center" the dot at longer ranges.

I like the eotechs but I wouldn't use them for anything but cqb


Replies (0)
Replies (0)
ForeverLSU02
Penn Fan
Albany
Member since Jun 2007
31301 posts

re: Tell me about Eotech's XPS3 reticle differences
I'm about to sell my Eotech and get some other optics


Replies (0)
Replies (0)
Page 1 of 1

Back to top

Follow TigerDroppings for LSU Football News
Follow us on Twitter, Facebook and Instagram to get the latest updates on LSU Football and Recruiting.

FacebookTwitterInstagram