Posted by
Message
Andychapman13
LSU Fan
Member since Jun 2016
1121 posts

Can Greedy compete for Donte's spot???
I'm sure yall will down vote me to all hell, but I'm no huge fan of Donte Jackson. Elite speed, I know, but I feel like he never turns around to see the ball and is the only guy on the team that doesn't wrap up at all! He's too busy trying to be "the next Honey Badger" to make a tackle. His WR ends up going another 5-10 post catch until a safety catches up to him.
I know Greedy backs up Tolliver on the right side of the field, but any chance we'll see him get reps on the left side over Jackson?


I-H8-BAMA
Troy Fan
Benton, Louisiana
Member since Jan 2013
7226 posts
 Online 

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
I wouldnt be mad at it.


sunnydaze
New Orleans Saints Fan
Member since Jan 2010
18224 posts
 Online 

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
donte has been pretty meh since he's been here honestly.


Replies (0)
Replies (0)
7812
RidiculousHype
LSU Fan
Baton Rouge
Member since Sep 2007
4607 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
All I know is Greedy looked damned good Saturday.

Could use Donte as a nickel/dime DB and then use him as a jet sweep guy on offense.


13
Marquette Fan
Member since Apr 2006
436 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
Spoiled... you guys are blinded because you're spoiled. The dude is really, really good at CB. Maybe he's not a first rounder but damn.... maybe I'm missing it! I'm not sure how he graded out last year or in the first game this year, please tell me. I can only assume y'all know.


Andychapman13
LSU Fan
Member since Jun 2016
1121 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
Idk how well Greedy or anybody else covering Ridley will look, but I have a bad image of what it's gonna look like when Donte tries to!


Andychapman13
LSU Fan
Member since Jun 2016
1121 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
quote:

Spoiled... you guys are blinded because you're spoiled. The dude is really, really good at CB. Maybe he's not a first rounder but damn.... maybe I'm missing it! I'm not sure how he graded out last year or in the first game this year, please tell me. I can only assume y'all know.

I watched every snap he played last year. He draws pass interference calls because he never turns around and he is either too small to tackle or too busy trying to strip the ball.


Replies (0)
Replies (0)
323
NotRight37
LSU Fan
Nashville, TN
Member since Jul 2014
5706 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
I think you guys are selling Donte short. Greedy looked good in one game. He may be a player, but hold your over reactions. Think Harris after the State game three years ago, hasn't looked that good since in two uniforms. Not comparing Greedy to Harris but we just don't know with limited looks!


Replies (0)
Replies (0)
284
dboyback
LSU Fan
baton rouge
Member since Jul 2013
1541 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
No he not taking a top 3 round draft pick spot who has done nothing to lose his spot....did he get beat last game or something?


tlsu15
LSU Fan
Dallas
Member since Aug 2011
6038 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
He gave up one catch for a first down and had one terrible play against Florida last year and these idiots will never let him live it down.

Donte deserves his starting spot on the field. Toliver has 1st round athleticism if he can put it together this year.


Replies (0)
Replies (0)
219
TD SponsorTD Fan
USA
Member since 2001
Thank you for supporting our sponsors
Advertisement
whodidthat
LSU Fan
Member since Aug 2011
5564 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
quote:

Spoiled... you guys are blinded because you're spoiled. The dude is really, really good at CB. Maybe he's not a first rounder but damn.... maybe I'm missing it! I'm not sure how he graded out last year or in the first game this year, please tell me. I can only assume y'all know.



This. Donte improved big time time last year from his freshman season. Yet one bad play and people wanted him benched.


Andychapman13
LSU Fan
Member since Jun 2016
1121 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
quote:

No he not taking a top 3 round draft pick spot who has done nothing to lose his spot....did he get beat last game or something?


1. He'd have to improve dramatically this year then continue it next year to be drafted April '19, period, much less a top 3 round?!?! Jalen Mills didn't even go until the 7th round and he was an All-American.
2. Yeah, he had a guy catch a ball over him then he didn't even attempt to tackle the guy, rather he failed to strip the ball from him. It's all he did last year too.


Elleshoe
Alabama Fan
Rosy Finch Boyz
Member since Jun 2004
126014 posts
 Online 

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
Wait... we're here saying Tolliver is that much better than Jackson? Meh.


Andychapman13
LSU Fan
Member since Jun 2016
1121 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
quote:

Yet one bad play and people wanted him benched.

Obviously yall didn't read the title of the post, I said can he COMPETE for the position, that's all. If his arse would just wrap up like everybody else on the field I wouldn't even mention it!


whodidthat
LSU Fan
Member since Aug 2011
5564 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
quote:

Obviously yall didn't read the title of the post, I said can he COMPETE for the position, that's all. If his arse would just wrap up like everybody else on the field I wouldn't even mention it!



How many plays did that happen on? The guy has already been competing for the spot the last 3 years and has beat out numerous highly ranked kids going for his spot. It's not just because he's fast.


Replies (0)
Replies (0)
10
batlcat
LSU Fan
Member since Feb 2007
31 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
How many times did BYU target his receiver when he was in one on one coverage? Donte has played his heart out for the purple and gold. He had offers from USC, Oklahoma, Georgia, Notre Dame and many other schools. However, he CHOSE LSU and has contributed to many wins. Do as you please because it's a free country, but I will never trash a kid who has represented LSU well and gave it his all busting his arse in 90 degree fricking heat and training year round while most of us experts are sitting in our homes and or offices with air conditioning turned on. Why don't you suit up and play his position since you can do so much better and he is so meh? If the coaches see a better player in practice they will play him because they want to keep those big salaries. The backups are always better! What a fan base.


sunnydaze
New Orleans Saints Fan
Member since Jan 2010
18224 posts
 Online 

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
Might go top 3 rounds if he stays 4 years but not if he leaves this year.

I like donte but he might be one of the worst tackling cbs I've seen here


Replies (0)
Replies (0)
134
bbap
Pacific Fan
Baton Rouge, LA
Member since Feb 2006
90920 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
I hope someone beats donte out because donte simply put is just average. Whoever said he's a top 3 rounder...sheesh.


Dawgfan128
LSU Fan
Jackson
Member since Sep 2017
1296 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
No he isn't. He has all the tools, but he has not been good. He has never been very physical either. I was shocked when they named him punt returner because of his lack of physicality. Turns out O isn't sold either.


Replies (0)
Replies (0)
80
bbap
Pacific Fan
Baton Rouge, LA
Member since Feb 2006
90920 posts

re: Can Greedy compete for Donte's spot???
Damn man. Take it easy.


Replies (0)
Replies (0)
12
first pageprev pagePage 1 of 5next pagelast page

Back to top

logoFollow TigerDroppings for LSU Football News
Follow us on Twitter, Facebook and Instagram to get the latest updates on LSU Football and Recruiting.

FacebookTwitterInstagram